
THE SUPREME COURT OF APPEAL 
REPUBLIC OF SOUTH AFRICA 

JUDGMENT 

Case No: 715/07 

MATHATHA TSEDU  1 st Appellant 
WONDER HLONGWA  2 nd Appellant 
MEDIA 24 (PTY) LIMITED  3 rd Appellant 

and 

GERALD PATRICK MOSIUOA LEKOTA  1 st Respondent 
JOEL SIBUSISO NDEBELE  2 nd Respondent 

Neutral citation:  Tsedu v Lekota (715/07) [2009] ZASCA 11 (17 March 2009) 

Coram:  HARMS  DP,  MTHIYANE,  NUGENT,  VAN  HEERDEN  JJA 
and LEACH AJA 

Heard:  19 FEBRUARY 2009 

Delivered:  17 MARCH 2009 

Summary:  Defamation – whether report defamatory – quantum of damages.



2 

________________________________________________________________ 

ORDER 
________________________________________________________________ 

On  appeal  from:  High Court  at  Johannesburg  (Tshiqi  J  sitting  as  court  of 

first instance) 

The following order is made: 

1.  The amounts reflected in paragraphs 1 and 2 of the order of the court 

below are in each case substituted with the amount of R100 000. 

2.  The  appeal  is  otherwise  dismissed with  costs  that  are  to  include  the 

costs occasioned by the employment of two counsel. 

________________________________________________________________ 

JUDGMENT 

________________________________________________________________ 

NUGENT JA (HARMS DP, MTHIYANE, VAN HEERDEN JJA and LEACH 

AJA concurring) 

[1]  The  front  page  of  the  7  August  2005  edition  of  City  Press  –  a 

prominent Sunday newspaper – carried an article  under  the  heading  ‘ANC 

top brass spied on one another – apartheid agent’. The article was written by 

Mr Hlongwa  (the second appellant), Mr Tsedu (the  first appellant) was  the 

editor of the newspaper, and Media 24 (Pty) Ltd (the third appellant) was the 

proprietor and publisher.



3 

[2]  The  respondents  were  identified  by  name  as  the  ‘ANC  top  brass’ 

referred to in the heading and their photographs accompanied the article. At 

the  time  the  article  appeared  the  respondents  were  both  prominent  office­ 

bearers  of  the  African  National  Congress  (ANC)  and  they  also  held  high 

office  in  government.  Mr  Lekota  (the  first  respondent)  was  the  national 

chairman  of  the  ANC  and  also  the Minister  of Defence. Mr Ndebele  (the 

second  respondent) was  the  provincial  chairman of  the  party  in KwaZulu­ 

Natal and the Premier of that province. 

[3]  The  respondents  sued  the  appellants  in  the  High  Court  at 

Johannesburg  for  damages,  alleging  that  they  had  been  defamed.  Their 

claims were  upheld by  that  court  (Tshiqi  J)  and damages were  awarded  to 

Lekota and Ndebele in the amounts of R150 000 and R112 500 respectively. 

This appeal is before us with the leave of that court. 

[4]  The article purported  to be a  report of what had been said  in a book 

that  had  been published  some  three  years  earlier. 1  In  the  course  of  a  radio 

interview about the article shortly after  it had appeared, Tsedu remarked  to 

the interviewer that if the respondents ‘have problems with [what was said in 

the  book]  they  should  take  the  author  of  the  book  to  court  and  not  City 

Press’. It is evident from that remark that he was under the impression that a 

newspaper  may publish  defamatory  statements with  impunity  if  they  have 

been originated by someone else. Well, journalists who keep Kelsey Stuart’s 

1 Riaan Labuschagne On South Africa’s Secret Service: An Undercover Agent’s Story (Galago 2002).



4 

Newspaperman’s Guide  to  the Law 2  by  their  side  know  that  that  is  not  so 

from the following passage: 
‘[a] person who repeats or adopts and re­publishes a defamatory statement will be held to 

have published  the  statement. The writer  of  a  letter  published  in  a  newspaper  is  prima 

facie liable for the publication of it but so are the editor, printer, publisher and proprietor. 

So too a person who publishes a defamatory rumour cannot escape liability on the ground 

that he passed it on only as a rumour, without endorsing it.’ 

[5]  A newspaper that publishes a defamatory statement that has made by 

another  is  as  much  the  publisher  of  the  defamation  as  the  originator  is. 

Moreover,  it  will  be  no  defence  for  the  newspaper  to  say  that  what  was 

published was merely repetition. For while the truth of the statement (if it is 

published  for  the  public  benefit)  provides  a  defence  to  an  action  for 

defamation, the defence will succeed only if it is shown that the defamation 

itself  is  true,  not  merely  that  it  is  true  that  the  statement  was  made.  The 

authors  of  Gatley  on  Libel  and  Slander  (dealing  with  the  tort  of  libel  in 

English law, which in this and other respects substantially coincides with our 

law) put that as follows: 3 

‘The defendant must  prove  that  the  defamatory  imputation  is  true.  It  is  not  enough  for 

him to prove that he believed that the imputation was true, even though it was published 

as belief only. “If I say of a man that I believe he committed murder, I cannot justify by 

saying  and  proving  that  I  did  believe  it.  I  can  only  justify  by  proving  the  fact  of  the 

murder”. 4  The  same  is  true  if  the  defendant  says  that  he  is  only  repeating what  others 

have said or  that  there  is a  rumour. So  if  the defendant  has written, “A said  that P had 

been convicted of theft”,  it will be no defence for the defendant to prove that A did tell 

him so, that he honestly believed what A said, and only repeated it. He must prove as a 

2 5 ed (1990) by Bell Dewar and Hall p 43. 
3 Gatley on Libel and Slander 10 ed (2004) edited by Patrick Milmo QC and W V H Rogers para 11.4. See, 
too, Jonathan M Burchell The Law of Defamation in South Africa (1985) pp 211­212. 
4 Quoting what was said in Kerr v Force (1826) 3 Cranch C C 8 at 24.



5 

fact  that P was convicted of  theft.  “If  you  repeat a  rumour you cannot  say  it  is  true by 

proving that the rumour in fact existed; you have to prove that the subject matter of the 

rumour is true.” 5 This is the “repetition rule”.’ 

[6]  There are, of course, circumstances  in which the publication of even 

false defamatory matter is protected – for example, when it repeats what was 

said in parliament or in a court of law, or if ‘upon a consideration of all the 

circumstances of the case, it is found to have been reasonable to publish the 

particular  facts  in  the  particular way  and  at  the  particular  time’ 6  –  and  the 

fact  that  the  defamatory  matter  is  mere  repetition  might  in  some  cases  be 

relevant to whether a defence of that kind will be allowed. But that does not 

arise in this case. The appellants have not sought to advance any defence of 

that  kind, which would  in  any  event  have  been  bound  to  fail  because  the 

statements that are now complained of were not in the book at all. They were 

fabricated by the author of the article. 

[7]  No doubt there is considerable potential for slips to be made in a busy 

newsroom  that  runs  against  deadlines.  But  when  alerted  to  the  fact  that 

something might have gone wrong it would be a wise editor who pauses for 

a  moment  to  reflect  on  what  has  occurred.  In  this  case  the  respondents’ 

attorney  wrote  to  the  editor  shortly  after  the  article  had  appeared 

complaining that it was defamatory and factually incorrect in parts. It seems 

to me that it would have been an elementary precaution in circumstances of 

that kind  to call  for  the book and compare  it  to what  had been said  in  the 

article. Had  that been  done  it would  have  been evident  that  the  statements 

that were said to be defamatory were not in the book. But that was not done 

5 Quoting Greer LJ in Cookson v Harewood [1932] 2 K B 478n at 485. 
6 National Media Ltd v Bogoshi 1998 (4) SA 1196 (SCA) at 1212G­H.



6 

and instead the respondents’ complaints were brushed aside. It was only on 

the eve of the trial that wiser counsel prevailed and a retraction and apology 

was  belatedly  published.  That  notwithstanding,  the  appellants  persisted  in 

contending  that  they  had done  nothing unlawful, pinning  their  colours  to a 

submission that the fabricated statements were not defamatory. 

[8]  In  answering  the  question  whether  the  article  was  defamatory  the 

court  below  –  prompted  by  the  pleadings  and  the  submissions  that  were 

made before it – compared the article to the contents of the book and found 

that the article grossly misrepresented what had been said. That finding was 

interwoven  in  the  reasons  that were  given  by  that  court  for  its  conclusion 

that the article was defamatory. In that respect the court below, and counsel 

who  pleaded  and  presented  the  case  before  the  court  below,  were 

misdirected. 

[9]  Whether a statement  is defamatory depends upon the  imputation  that 

it  conveys:  it  is  a  separate  question  whether  it  was  unlawful  to  make  the 

defamatory statement. I have already indicated that in some cases it might be 

relevant to the latter issue that the defamatory statement was repetition, but it 

has no relevance to whether the statement is defamatory. In Gatley on Libel 

and Slander that is expressed succinctly as follows: 7 

‘The question “what  is defamatory?” relates  to the nature of  the statement made by the 

defendant: words may be defamatory even if they are believed by no one and even if they 

are true, though in the latter case they are not, of course, actionable.’ 

7 Above, para 1.5.



7 

[10]  In those circumstances, and bearing in mind that no defence has been 

advanced that might raise the question of repetition, the fact that the article 

misrepresented what was said in the book has no relevance to this case, and I 

need say no more about the book. 

[11]  The  article  commenced  on  the  front  page  of  the  newspaper  and 

continued  on  page  two.  The  events  to  which  it  refers  were  said  to  have 

occurred  shortly  before  what  was  called  the  ‘make­or­break’  negotiations 

between,  primarily,  the  ANC  and  the  government  of  the  former  regime. 

Under the heading that I quoted earlier, and accompanied by photographs of 

the respondents, the article commenced as follows: 
‘Defence Minister  and  ANC  chairperson Mosiuoa  Lekota  and KwaZulu­Natal  Premier 

and  provincial  ANC  chairperson  S’bu Ndebele  (both  pictured)  spied  on  the  ANC  and 

their own comrades – unwittingly it would appear. 

The startling revelations of Lekota and Ndebele supplying confidential ANC information 

to  the  apartheid­era  National  Intelligence  Service  (NIS)  are  contained  in  a  book  by 

former operative Riaan Labuschagne. 

Masquerading as a  journalist and researcher on  liberation theology, Labuschagne writes 

that  he  infiltrated  the  ANC  to  its  top  leadership  circles  in  KwaZulu­Natal.  He  made 

friends with former UDF leaders with the help of Lekota and Ndebele at a time when the 

two were chairperson and secretary of the ANC in the province respectively. He headed 

Operation  Jaguar,  which  was  designed  to  penetrate  the  ANC  just  before  the  make­or­ 

break negotiations before April 1994 to spy on its strategies and activities. His activities 

were  stopped  by  ANC  intelligence  operative Mo  Shaik who  raised  concerns  about  his 

presence.’ 

[12]  No detail was  given of  the  confidential  information  that was  said  to 

have been supplied by Lekota  to  the  ‘apartheid agent’. The article detailed 

some of the information that was said to have been supplied by Ndebele and



8 

went  on  to  report  that  Ndebele  had  ‘denied  that  he  gave  confidential 

documents [to the agent] saying that they could have been public documents 

anyway.’ The remainder of the article  is not material to our decision in this 

appeal and I need not repeat it. 

[13]  In deciding whether the statements I have outlined are defamatory the 

first step is to establish what they impute to the respondents. The question to 

be asked in that enquiry is how they would be understood in their context by 

an ordinary  reader. 8 Observations  that  have been made by our courts as  to 

the  assumptions  that  ought  to  be  made  when  answering  that  question  are 

conveniently  replicated  in  the  following  extract  from  a  judgment  of  an 

English court: 9 

‘The court should give the article the natural and ordinary meaning which it would have 

conveyed  to  the  ordinary  reasonable  reader  reading  the  article  once.  Hypothetical 

reasonable  readers  should  not  be  treated  as  either  naïve  or  unduly  suspicious.  They 

should  be  treated as capable of  reading  between  the  lines and engaging  in  some  loose­ 

thinking,  but  not  as  being  avid  for  scandal.  The  court  should  avoid  an  over­elaborate 

analysis  of  the  article,  because  an  ordinary  reader  would  not  analyse  the  article  as  a 

lawyer  or  an  accountant  would  analyse  documents  or  accounts.  Judges  should  have 

regard to the impression the article has made upon them themselves in considering what 

impact  it  would  have made  upon  the  hypothetical  reasonable  reader.  The  court  should 

certainly not take a too literal approach to its task.’ 

[14]  Much has been made of the unqualified statement in the headline that 

the  respondents  ‘spied’,  which  conveys  in  its  ordinary  meaning  that  the 

respondents ‘kept watch [on their comrades] in a secret or stealthy manner’, 

that they ‘kept watch [on them] with hostile intent’, that they ‘made stealthy 

8 Joubert (ed) The Law of South Africa (2 ed) vol 7 ‘Defamation’ by F D J Brand para 239. 
9 Simon Brown LJ in Mark v Associated Newspapers Ltd 2002 E M L R 38 para 11.



9 

observations with hostile motives’. 10 But words that are used in a newspaper 

article must not be read  in  isolation –  the ordinary reader must be  taken to 

have  read  the  article  as  a  whole  albeit  without  careful  analysis.  A  clear 

expression of the reason underlying that rule  is to be found in Charleston v 

News Group Newspapers Ltd, 11  in which the question whether a defamatory 

headline,  isolated  from  the  text  of  the  article,  is  capable  of  founding  an 

action for defamation, was confronted directly by the House of Lords. It held 

that the adoption by the law of a single standard for determining the meaning 

of the words – the standard of the ordinary reader – necessarily leads to the 

conclusion  that  it  could  not  found  an  action.  Lord Nicholls  of  Birkenhead 

expressed it as follows: 12 

‘I  do  not  see  how,  consistently  with  this  single  standard,  it  is  possible  to  carve  the 

readership  of  one  article  into  different  groups:  those  who  will  have  read  only  the 

headlines, and  those who will  have  read  further. The question, defamatory or  no, must 

always  be  answered  by  reference  to  the  response  of  the  ordinary  reader  to  the 

publication.’ 

But he warned against the  idea that a poisonous headline may be published 

with  impunity  provided  only  that  an  antidote  is  administered  in  the  text 

when he went on as follows: 13 

‘This is not to say that words in the text of an article will always be efficacious to cure a 

defamatory headline. It all depends on the context, one element of which is the layout of 

the  article.  Those  who  print  defamatory  headlines  are  playing  with  fire.  The  ordinary 

reader might not be expected to notice curative words tucked away  further down  in the 

article. The more so, if the words are on a continuation page to which a reader is directed. 

The  standard  of  the  ordinary  reader  gives  a  jury  adequate  scope  to  return  a  verdict 

meeting the justice of the case.’ 

10 Oxford Shorter English Dictionary. 
11 1995 2 AC 65 (HL). 
12 At 74B­C. 
13 At 74C­D.



10 

[15]  Even if the article was read only fleetingly I think that the imputation 

in  the headline  that  the  respondents had spied (in  the ordinary sense of  the 

word) would soon have been dispelled when the reader commenced reading 

the text and any lingering doubts would have been put to rest once the article 

had  been  read  to  the  end.  The  ordinary  reader  would  have  been  struck 

immediately  by  the  qualification  in  the  first  paragraph  that  the  so­called 

spies  had  been  ‘unwitting’.  Naturally  that  was  a  contradiction  in  terms  – 

spying, by  its nature, cannot be unwitting – but we are not concerned with 

the  quality  of  the  writing. We  are  concerned  with  the  impression  that  the 

words would  have  left on  the mind of  the  reader.  In my view  the ordinary 

reader would have known from the first paragraph alone, and it would have 

been confirmed by the  facts related  thereafter,  that  the respondents had not 

acted with the state of mind that I have mentioned. 

[16]  But what  the  article  also  told  the  reader  –  and  this  in  unambiguous 

language – was that the respondents supplied confidential party information 

to a person who purported to be a journalist researching liberation theology. 

That  the person was  in  truth an NIS agent  reflects  upon  the effect  of  their 

conduct, rather than on the nature of what they had done, and in that sense it 

is not really material. For I think the ordinary reader would understand that 

confidential  information  should  not  have  been  divulged  at  all,  even  if  the 

person was not an agent. I agree with counsel for the respondents that what 

the  article  says  of  the  respondents  is  that  they  breached  confidences  with 

which  they  had  been  entrusted,  imputing  to  them  that  they  lacked  the 

qualities that are required to be entrusted with confidences of that kind.



11 

[17]  The question whether an imputation is defamatory is usually answered 

by asking whether the imputation lowers the plaintiff in the estimation of the 

ordinary reader. 14  It is not necessary in this case to revisit how that test is to 

be  applied  when  there  are  sectors  in  society  that  might  differ  from  one 

another  in  the  view  that  they would  take  of  the matter. 15  To  impute  to  the 

respondents, who were both  in high office at  the  time,  that  they lacked  the 

qualities that are required to be entrusted with the confidences of high office, 

would  indeed  tend  to  lower  them  in  the estimation of people  straddling all 

sectors of our society and was defamatory. No defence to the publication of 

the defamation has been advanced and it follows that it was unlawful. I turn, 

then, to the question of damages. 

[18]  The quantification of damages in an action for defamation falls within 

the discretion of  the  trial  court and a  court of appeal will  interfere with an 

award only if it is tainted by misdirection. It is not altogether clear from the 

judgment what meaning  the court below gave  to  the article, but  there  is an 

indication  that  the  court  considered  it  to  impute  that  the  respondents  had 

been spies as ordinarily  understood.  If  that  is  indeed  the meaning  that was 

given to  the article  the court was misdirected  for  the reasons  I have given. 

But that apart, I referred earlier in this judgment to the manner in which that 

court  approached  the  question  whether  the  article  was  defamatory.  It  was 

inevitable from the adoption of that approach that the court below was under 

a  misapprehension  as  to  the  nature  of  the  defamation  when  the  damages 

were assessed. That was a material misdirection in itself and we must assess 

the damages afresh. 

14 LAWSA, above, para 237 as qualified in Mohamed v Jassein 1996 (1) SA 673 (A) at 706H­J. 
15 Mohamed v Jassein 1996 (1) SA 673 (A).



12 

[19]  I  have  pointed  out  that  the  material  statements  in  the  article  were 

fabrications by the author for which no explanation has been given. Counsel 

for  the respondents urged us  to  infer  that his conduct was malicious and to 

take  account  of  that  in  assessing  damages  but  I  do  not  think  it  would  be 

correct  to  do  so.  Although  there  are  statements  to  the  contrary  in  some 

decided  cases  counsel  for  the  appellants  accepted  that  the  purpose  of 

damages  for  defamation  is  not  to  punish  the  defendant  but  to  console  the 

plaintiff  through  compensation  for  the  harm  that  was  caused. 16  What  is 

material for that purpose is not why the defamation occurred but rather what 

effect the defamation had. 

[20]  The  imputation  that  was  made  against  the  respondents,  bearing  in 

mind  the  offices  they  held  at  the  time,  was  serious  and  deserving  of 

substantial damages. Quite how widely the defamation was circulated does 

not appear from the record but the allegation in the pleadings that City Press 

has a ‘large readership’ was admitted. 

[21]  What  is always material  to an award  is  the extent  to which  the harm 

that was caused was mitigated by the defendant. I think I have already made 

it  clear  that  in  this  case  the  response  by  Tsedu  to  the  complaint  that  was 

made  by  the  respondents  soon  after  the  article  appeared  was  one  of 

indifference if not contempt. What was published in the edition of City Press 

that appeared after the complaint had been made was no more than an article 

reporting that Lekota denied  the allegations  that had been made (the  initial 

16 Dikoko v Mokhatla 2006 (6) SA 235 (CC) para 76. See the discussion of the subject by J Neethling ‘The 
Law of Delict and Punitive Damages’ [2008] Obiter Vol 29(2) 238.



13 

report contained a denial by Ndebele) and adding that ‘City Press regrets the 

possible wrong  inference  that  could  have  been drawn  [from  the  use of  the 

word  ‘spied’]  that  Lekota  actively  spied  on  the  ANC’,  and  that  any 

‘embarrassment so caused’ was ‘unfortunate and regretted’. That correction 

did  nothing  to mitigate  the  harm,  bearing  in mind  that  the  ordinary  reader 

would  in any event not have read the article as saying  that  the respondents 

had spied. 

[22]  The editor had a further opportunity for reflection – and once more he 

chose not to take  it – when he was  interviewed for radio some three weeks 

after  the article appeared. The only wrongdoing that was acknowledged by 

Tsedu  in  that  interview  was  that  the  word  spies  had  not  been  placed  in 

quotation marks (though why a ‘spy’  is not a spy was not explained). That 

the  statements  that were  said  to  be  defamatory  had  been  fabricated  by  the 

author was overlooked. 

[23]  There the matter rested for almost sixteen months until shortly before 

the  matter  came  to  trial.  On  12  November  2006  City  Press  carried  the 

following retraction and apology: 
‘The report “ANC top brass spied on one another – apartheid agent” of 7 August 2005, 

unjustly  offends  both  Minister  of  Defence,  Mosiuoa  Lekota,  and  KZN  Premier  S’Bu 

Ndebele, which City Press sincerely regrets. 

The  report  discusses  revelations  supposedly  contained  in  the  book  titled  “On  South 

Africa’s secret service” by former national intelligence operative Riaan Labuschagne. 

The book does  not  contend,  as  incorrectly  stated  in  the  report,  that:  “Defence Minister 

and ANC chairperson Mosiuoa Lekota and KwaZulu­Natal premier and provincial ANC 

chairperson S’Bu Ndebele (both pictured in the report) spied on the ANC and their own 

comrades – unwittingly it would appear”.



14 

It  follows  that  the heading  “ANC  top brass  spied on one another – apartheid agent”,  is 

similarly incorrect. 

The report also contains the following factual errors: 

•  The  book  does  not  state  that  Lekota  and  Ndebele  supplied  confidential 

information to the apartheid’s era National Intelligence Services and the statement 

in  the  report  that  the  book  contains  “startling  revelations”,  to  that  effect  is 

erroneous. 

•  The following statements in the book are incorrect as Lekota was in custody from 

April 1985 until his release  from Robben Island on 15 December 1989, namely: 

“Labuschagne says  his association with Lekota gave him considerable access  to 

ANC circles” and “nevertheless, by the middle of 1989 I had established contacts 

with,  and  interviewed,  most  members  of  the  ANC  and  SACP  leadership  in 

Durban and Pietermaritzburg through an unwitting Lekota, wrote Labuschagne.” 

City  Press  retracts  the  incorrect  statements  in  the  report  and  apologises  for  the 

embarrassment thereby occasioned.’ 

[24]  I  do  not  think  much  weight  can  be  attached  to  that  retraction  and 

apology, coming as it did on the eve of a trial that was destined in any event 

to  vindicate  the  respondents. One might  expect  that  the  appellants,  having 

retracted and expressed  their  ‘sincere  regret’, would  then have  turned  their 

attention to the monetary value of the offence that they had caused, but that 

was not  to be.  Instead  they persisted  in compelling  the  respondents  to  find 

their full vindication in the courts. There has been nothing, in my view, that 

the  appellants  have  done  to  mitigate  the  harm  that  they  caused,  and  the 

respondents are entitled to a full measure of damages. 

[25]  Monetary compensation for harm of this nature is not capable of being 

determined  by  any  empirical  measure.  Awards made  in  other  cases might 

provide a measure of guidance but only  in a generalized  form and I do not



15 

think  it would be  helpful  to recite other awards.  In my view an award that 

would meet the justice of this case would be the sum of R100 000 for each 

of the respondents. 

[26]  There  remains  the question of costs. The appellants appealed against 

the  whole  of  the  order  of  the  court  below,  including  the  amount  of  the 

award, and in the latter respect they have been successful to a degree. Insofar 

as it relates to the award to Ndebele their success has been negligible and he 

is entitled to his costs of the appeal. Although their success has been greater 

in  relation  to  Lekota  I  do  not  think  that  ought  to  affect  the  costs  for  two 

reasons. First,  the costs of  the appeal are not capable of being separated as 

between  the  respondents.  Secondly,  the  thrust  of  the  appeal,  despite  the 

retraction  before  the  trial, was  directed  at  persuading  us  that  the  appellant 

had  not  acted  unlawfully,  and  the  amount  of  the  award  has  played  only  a 

peripheral role. The respondents were compelled to resist the appeal  if they 

were to be vindicated and I think they are entitled to the costs of having done 

so. 

[27]  The following order is made: 

1.  The amounts reflected in paragraphs 1 and 2 of the order of the court 

below are in each case substituted with the amount of R100 000. 

2.  The  appeal  is  otherwise  dismissed with  costs  that  are  to  include  the 

costs occasioned by the employment of two counsel. 

__________________ 
R.W. NUGENT 

JUDGE OF APPEAL



16 

APPEARANCES: 

For appellant:  J J Roestorf 

Instructed by: 
Willem de Klerk & Ass, Johannesburg 
Honey Attorneys, Bloemfontein 

For respondent:  K S Tip SC 
G L Malindi 

Instructed by: 
Mohamed Randera & Ass, Johannesburg 
E G Cooper Majiedt Inc, Bloemfontein


